Wybór rodzaju przychodu lub kosztu

Podczas dodawania przychodu (Jak dodać przychód?) lub kosztu (Jak dodać koszt?) można wybrać rodzaje tego obiektu.

Poniższy zrzut ekranu przedstawia odpowiedni fragment formularza.

Rodzaj przychodu lub kosztu to dokładne określenie czego dany obiekt dotyczy.

Można sobie dokładnie rozpisać koszty lub przychody na różne rodzaje. Np. firma chce dokładnie śledzić wszystkie koszty związane z reklamą oraz kosztami stałymi jak np. prądem, czynszem czy kosztami pracowników.

Informacja

Dany przychód lub koszt może być powiązany z kilkoma rodzajami

Wybór rodzaju

Na początku należy wybrać odpowiedni rodzaj z listy (1). Rodzaje są podzielone na dwie grupy Powiązane z tematami i Nie powiązane z tematami.

Jeżeli rodzaj jest powiązany z tematem należy wybrać odpowiedni temat, którego przychód lub koszt dotyczy.

Rodzaje przychodów i kosztów definiuje się w konfiguracji systemu.

Jeżeli jest to wymagane można dodać więcej niż jeden rodzaj korzystając z przycisku Dodaj (3).

Przykład

Firma otrzymała fakturę od swojego dostawcy usług reklamy w Internecie. Kwota faktury to 1500 zł netto.

Jednak tak na prawdę faktura dotyczy dwóch różnych realizowanych tematów dlatego koszt rozłożono na dwa rodzaje.

Pierwszy (1) to rodzaj Reklama dotyczący tematu inFirma.pl z kwotą 1000 zł netto a drugi (2) to również Reklama, ale dotyczący innego tematu PolskieSzlaki.pl z kwotą 500 zł netto.