Jak dodać kalendarz Google?

W kalendarzu (Jak wyświetlić kalendarz z zadaniami?) możesz wyświetlić wydarzenia z dowolnego kalendarza Google.

Kalendarze Google można dodać:

  • w konfiguracji systemu - wówczas są one widoczne dla każdego użytkownika
  • w ustawieniach użytkownika - wówczas widoczne są tylko dla danego użytkownika.

Procedura dodawania kalendarza Google jest taka sama w obu przypadkach.

Poniższy zrzut ekranu przedstawia fragment formularza odpowiedzialny za zarządzanie kalendarzami Google.

By dodać nowy kalendarz Google należy kliknąć przycisk Dodaj (1) i uzupełnić dane - jego nazwę (1) i identyfikator (2). Można też określić kolor wydarzeń z tego kalendarza (3).

Na samym końcu należy aktywować kalendarz Google by się wyświetlał w kalendarzu systemu (4).

Skąd wziąć identyfikator kalendarza Google?

Na stronie Kalendarz Google należy rozwinąć opcje znajdujące się przy odpowiedniej nazwie kalendarza (1) i wybrać Ustawienia kalendarza (2).

Identyfikator kalendarza znajduje się w wierszu Adres kalendarza (1). Należy go skopiować i wkleić do systemu.

Poniższy zrzut ekranu przedstawia kalendarz z dwoma kalendarzami Google - Świętami w Polsce i w Wielkiej Brytanii.

Czy mogę wyłączyć wyświetlanie dodatkowych kalendarzy?

Tak, pod kalendarzem wyświetla się lista filtrów. Nalezy kliknąć przycisk (1) by wyświetlić okno, gdzie te filtry można zmienić.

Należy wyłączyć opcję Dodatkowe kalendarze (1) i zatwierdzić zmiany (2).